آموزشی

عطر طبیعی و فواید استفاده از آن

فواید عطر طبیعی
Rate this post

هزاران سال است که عطرهای طبیعی در تمدن‌های مختلف بشری مورداستفاده قرار گرفته‌اند. به‌خصوص در سال‌های اخیر که با افزایش خطرات بهداشتی ناشی از آلودگی، مانند آلرژی و آسم، عطرهای طبیعی روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. چرا که عطر‌های طبیعی فقط از مواد معطر طبیعی ساخته می‌شوند که مستقیماً از گیاهان و جانوران استخراج می‌شوند. این عطرها مانند عطر طبیعی گل نرگس معمولاً عاری از هرگونه مواد سمی مضر مانند مواد شیمیایی مصنوعی هستند. باتوجه‌به این توضیحات ما در این مطلب در مورد عطرهای معطر برای شما خواهیم گفت تا با اطلاعات بیشتری برای خرید عطر طبیعی اقدام کنید. پس با ما همراه باشید.

عطر طبیعی-عطر طبیعی چگونه ساخته می شود؟

چرا باید عطر طبیعی بخریم؟

اگر به دنبال چرایی خرید عطر طبیعی هستید باید بگویم که اگرچه تعداد زیادی عطر در بازار موجود است، اما اکثر عطرها از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند، بنابراین باعث اثرات منفی بر روی افرادی که دارای برخی حساسیت‌های سمی هستند، می‌شوند. به طور مثال معمولاً افراد مبتلا به آسم و آلرژی هنگام استفاده از عطرهای مصنوعی با مشکلات جسمانی زیادی مواجه می‌شوند.در مقابل، عطرهای طبیعی برای انواع افراد و حتی برای سایر حیوانات و محیط‌زیست بی‌خطر هستند. علاوه بر این، عطرهای طبیعی دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هستند که ممکن است به بهبود شرایط سلامت کلی فرد از جمله بدن، ذهن و روح کمک کند.

عطر طبیعی-فواید استفاده از عطر طبیعی

برای تولید عطرهای طبیعی از چه مواد اولیه ای استفاده می شود؟

عطرسازان طبیعی مثل عطرسازان عطر طبیعی طبیب معمولاً از مواد شیمیایی معطر مصنوعی مانند پارابن‌ها، فتالات‌ها استفاده نمی‌کنند که ممکن است به مصرف‌کنندگان آسیب برساند. در عوض، مواد گیاهی مانند ریشه، ساقه، برگ، دانه، گل، رزین، چوب و پوست درخت، و در دسته‌های غیر گیاهی، از مواد حیوانی مانند مشک، عنبر، و سیوت برای تولید عطرهای طبیعی استفاده می‌کنند.

عطر طبیعی-چرا باید عطر طبیعی گل نرگس بخریم؟

فواید عطرهای طبیعی

استفاده از این عطرها یکی از سنتی‌ ترین تجملاتی است که از سال های دور مورد استفاده قرار گرفته است. درگذشته، عطرها واقعاً بر اساس مواد طبیعی ساخته می‌شدند و پزشکان از روغن‌های معطر طبیعی برای تهیه انواع مختلف داروها استفاده می‌کردند. این سنت به دلیل فواید بی‌شماری که دارد همچنان پایدار مانده است. در زیر به برخی از رایج‌ترین فواید عطرهای طبیعی اشاره می‌کنیم.

عطر طبیعی-عطرهای طبیعی چه فوایدی دارند؟

غیرسمی هستند

یکی از دلایل خرید عطر طبیعی این است که آنها غیرسمی هستند. عطرهای طبیعی حاوی مواد سمی مضر مانند پارابن، مواد پتروشیمی و فتالات نیستند که ممکن است باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی جدی مانند عدم تعادل هورمونی، شرایط سرطان‌زا، آسم، اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی، سرطان سینه، چاقی و دیابت نوع دوم، ضریب هوشی پایین شود.  

ضد حساسیت هستند

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که از بوی عطر مصنوعی دچار سردرد یا حساسیت‌های پوستی می‌شوند. اما درست در نقطه مقابل این عطرها، عطرها و روغن‌ها معطر طبیعی مثل عطر طبیعی گل نرگس معمولاً ضد حساسیت هستند؛ چرا که ترکیبات عطر طبیعی برای پوست افراد مناسب هستند. به طور مثال اسپری‌های عطر طبیعی برای ریه‌های که حساسیت دارند بسیار ملایم است. علاوه بر این هنگامی که از عطرهای طبیعی استفاده می‌کنید، لازم نیست نگران واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات پوستی باشید.

با محیط‌زیست سازگارند

همان‌طور که در فرایندهای تهیه عطرهای طبیعی از هیچ‌گونه مواد شیمیایی مضر مانند مشتقات نفتی و فتالات استفاده نمی‌شود، آسیبی هم به محیط‌زیست نمی‌زنند. در واقع، عطرهای طبیعی در محیط از جمله آب، خاک و هوا تأثیر منفی ندارند.

عطر طبیعی-رایحه درمانی با عطر طبیعی گل محمدی

 عطرهای طبیعی را می‌توان ترکیب کرد

این عطرها را می‌توان بنا به انتخاب و سلیقه خود ترکیب کرد. درحالی‌که ترکیب عطرهای مصنوعی می‌تواند بوی بسیار نامطبوعی داشته باشد، عطرهای طبیعی را می‌توان به طور جداگانه یا مخلوط با سایر عطرهای طبیعی استفاده کرد تا رایحه‌های متنوعی را باتوجه‌به روحیه و سلیقه شما ایجاد کند.

رایحه شخصی دارند

عطرهای مصنوعی معمولاً پوست را می‌پوشانند و درحالی‌که با بوهای بدن مخلوط می‌شوند بوی بسیار عجیبی می‌دهند، درحالی‌که عطرهای طبیعی رایحه فردی و دلپذیرتری باتوجه‌به شخصیت فرد ایجاد می‌کنند.

حشرات را دورنگه می‌دارند

برخی از عطرهای مصنوعی ممکن است حشرات را جذب کنند؛ اما عطرهای طبیعی دارای عملکردهایی هستند که پشه‌ها یا سایر موجودات را دورنگه می‌دارند. به‌عنوان‌مثال، اسطوخودوس، شمعدانی، نعناع، اکالیپتوس و غیره به‌دور نگه‌داشتن حشرات کمک می‌کند. 

بهترین عطر طبیعی

کلام آخر

باتوجه‌به افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی، استفاده از مواد طبیعی عامل بزرگ برای نجات بشر است. به همین خاطر، عطرهای طبیعی در سال‌های اخیر شکوه ازدست‌رفته خود را پیدا کرده‌اند؛ بنابراین هرزمان که می‌خواهید عطرهای طبیعی بخرید، مطمئن شوید که مواد تشکیل‌دهنده مورداستفاده در تولید آن چیست. معمولاً عطرسازانی مانند عطرسازان عطر طبیعی طبیب عطرهای طبیعی خالص را به بهترین شکل ممکن تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

عطر طبیعی مرهم طبیب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *